Bliv instruktør

5 gode grunde til, hvorfor du skal være instruktør i Ikast Gymnastikforening

1) Gør en forskel
Som instruktør gør du en kæmpe forskel for vores medlemmer i Ikast Gymnastikforening. Du får lov til at give noget af alt det, du har lært, tilbage til de nye i foreningen. Det er utrolig givende at lære fra sig, så når du oplever, at dine gymnaster lærer noget nyt og forbedrer sig, så ved du, at du er en stor del af det.

2) Plads til dig
I Ikast Gymnastikforening er vi vilde med dem, der melder sig som instruktør, for uden instruktører, hjælpeinstruktører og føl er der ingen hold.
Vi har plads til alle, både den afslappede instruktør og instruktøren med de store ambitioner. Du kan stille og roligt blive en del af Ikast Gymnastikforening ved at starte som hjælpeinstruktører eller føl.

3) Rollemodel
Brænder du for at give den viden videre, du evt. selv har tilegnet dig som gymnast? Som instruktør bliver du en rollemodel som lærer fra sig, motiverer og leder dit hold. En god træning giver anerkendelse fra dine gymnaster og deres forældre, og det er medvirkende til, at det er det hele værd.

4) Et plus på dit CV
De mange kompetencer, du tilegner dig i instruktørrrollen, kan du bruge i dit arbejdsliv. Du lærer bl.a. at planlægge og lære fra dig.
Samtidig er det mange steder et plus på dit CV, at du er eller har været frivillig. Det siger noget positivt om dig som person, at du har energi og vilje til at være frivillig.

5) Uddannelse
I Ikast Gymnastikforening gør vi vores bedste for at passe på vores instruktører, hjælpeinstruktører og føl og sørge for, at de får den nødvendige instruktion og uddannelse, så de er klædt på til at kunne varetage deres rolle. Vi tilbyder derfor kurser og uddannelser fra både DGI og GymDanmark.

Har du lyst til at prøve kræfter som instruktør og være en del af et instruktørteam, så skriv til os på info@ikastgymnastikforening.dk

Vil du være med på holdet…?

Vi er altid på udkig efter nye GymTrænere (instruktører, hjælpeinstruktører og føl), så skulle du have tid og lyst til at blive
en del af Ikast Gymnastikforenings trænerteam så tilmeld dig nedenfor. Så kontakter vi dig.

Hvis du allerede har været enten instruktør, hjælpeinstruktør eller føl og også gerne vil være det i den nye sæson, skal du ALLIGEVEL tilmelde dig.

Føl

Du kan blive føl, når du går i 6. klasse (og opefter). Det vil sige, at hvis du går i 5. klasse i år, så kan du være føl i næste sæson.
Hvis du har lyst til at være føl i næste sæson, skal du tilmelde dig føllisten via linket her nedenfor.
Hvis du melder dig som føl til næste sæson, så vil vi invitere dig til et møde i starten af august. På dette møde kommer alle instruktører, hjælpeinstruktører og føl. I løbet af aftenen sender vi instruktørerne uden for døren for at lave noget andet, og så kan vi i fællesskab finde ud af hvilke hjælpeinstruktører og føl, der skal være på hvilke hold.

Hjælpeinstruktører

Du kan være hjælpeinstruktør, når du går i 7. klasse og opefter. Det vil sige, hvis du går i 6. klasse i år, så kan du være hjælpeinstruktør i næste sæson.
Har du lyst til at blive hjælpeinstruktør, skal du melde dig til hjælpeinstruktørlisten via linket her nedenfor.
Hvis du melder dig som hjælpeinstruktør til næste sæson, så vil vi invitere dig til et møde i starten af august. På dette møde kommer alle instruktører, hjælpeinstruktører og føl. I løbet af aftenen sender vi instruktørerne uden for døren for at lave noget andet, og så kan vi i fællesskab finde ud af hvilke hjælpeinstruktører og føl, der skal være på hvilke hold.

Instruktører

Du kan blive instruktør, når du går i 8. klasse og op.
Ønsker du at blive instruktør i den nye sæson, skal du melde dig til instruktørlisten via linket nedenfor. Derefter vil vi kontakte dig for at høre dine forestillinger og ønsker for næste sæson.
Du er også velkommen til at sende en mail om hold, træningstidspunkter og eventuelt medinstruktør til
info@ikastgymnastikforening.dk