Hvem er vi?

Ikast Gymnastik Forening tilbyder muligheder indenfor gymnastik og motion til både børn, unge og voksne. Vi ønsker at gøre bevægelse og fysisk aktivitet til en naturlig del af hverdagen. Allerede som barn er det muligt at lære gymnastikken at kende sammen med sine forældre. Senere er det tid til at afprøve gymnastikken på egne ben og her er mulighederne mange for at udvikle sig indenfor rytme, spring og dans samt dyrke motion i hverdagen. Gymnastikken tilbyder udfordring, sundhed og fællesskab. Derfor er Ikast Gymnastik Forening også en del af DGI (Danske Gymnastik og Idrætsforeninger). I vores forening er der rum til at udvikle sig som gymnast, dyrke idræt og være en del af et fællesskab.

Ikast Gymnastik Forening ønsker nærhed i foreningen imellem bestyrelse, instruktører, hjælpeinstruktører, føl og forældrehjælpere. Alle bidrager hver især på deres måde. Som instruktør i vores forening tilbydes man kurser og uddannelse for at sikre kvalitet og udvikling, hvad enten du underviser dit første hold eller har brug for idéer til at udvikle dig.

Hvert år i marts måned afholder Ikast Gymnastik Forening “Forårsopvisning”. Det er her at vinterens hårde træning og lærdom vises frem for en fyldt tilskuer hal. Dette er en årlig fest dag i foreningen, hvor alle mødes om gymnastikken i fælleskab.

Ikast Gymnastik Forening deltager desuden hvert år i Børnestævnet i Sportscenter Herning samt Forårsopvisning i Herning Kongrescenter.

Bestyrelse

Medlemmerne i vores bestyrelse kan ses her på denne side.

Katrine Vinther
Kasper Bæk Vestergaard